[O1] Prawidłowe obroty przy stałej prędkości

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bare
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Prawidłowe obroty przy stałej prędkości

    Też bym stawiał na popychacze ...

    Zalej czymś takim
    Porównuj ceny z Nokaut.pl! Moda, Fotografia, Telefony, RTV, AGD - sprawdź miliony ofert z tysięcy sklepów internetowych!


    Ja miałem kiedyś problem z popychaczami hydraulicznymi "stawały" efekt był podobny jak opisujesz.

    Na tym oleju było ok.

    Jak nie pomoże trzeba wymienić popychacze.
  • arkady
    Ambiente
    • 2010
    • 136
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] Prawidłowe obroty przy stałej prędkości

    Witam wszystkich.
    Tak się ostatnio zastanawiałem czy obroty w moim aucie pokrywają się z szybkością jaką akurat jadę (podejrzewam, że zaczyna się ślizgać sprzęgło).
    Dlatego pytanie ? Jakie powinny być obroty np. na 3 biegu przy szybkości 80 km/h, a jakie na 4 i 5 przy szybkości 120km/h.
    P.S. Jeżeli temat był już poruszany to proszę o linka (ja nie znalazłem)

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zerknij tu


      zerknij tu
      Sprzęgło nie będzie się ślizgało przy stałej prędkości,tylko gdy np.wcisniesz pedał gazu,to powinny iść obroty silnika w górę,później prędkośc
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Sebu-wiem, że sprzęgło nie będzie się ślizgało przy stałej prędkości, chodzilo mi raczej o to: jaką szybkość powinien wskazywać prędkościomierz np. przy 3000 obr. na poszczególnych biegach... powiedzmy na 2,3 i 4 biegu ?

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Zamieszczone przez arkady
          Sebu-wiem, że sprzęgło nie będzie się ślizgało przy stałej prędkości, chodzilo mi raczej o to: jaką szybkość powinien wskazywać prędkościomierz np. przy 3000 obr. na poszczególnych biegach... powiedzmy na 2,3 i 4 biegu ?
          W moim aucie to 115-120
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Sorry Tomus7, ale nie możesz mieć 115,120 km/h przy 3000 obr. na każdym biegu.
            Przecież przy 3000 obr. będzie inna prędkość na 2, a inna na 3 i 4 biegu.
            Chodzi mi tylko o to, czy u mnie są prawidłowe wskazania... obroty-prędkość.
            Może napiszcie jaką macie prędkość na poszczególnych biegach przy 3000 obr.

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Znajdz przelozenie glowne i biegow i sobie sam policz
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • arkady
                Ambiente
                • 2010
                • 136
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Bradley-dzięki za wyczerpującą odpowiedź, a wystarczyło napisać jak to wygląda u Ciebie.
                Nie musze nic przeliczać, wiem ile jest u mnie. Chodzi o porównanie jak jest u innych.

                Komentarz

                • sebu
                  L&K
                  • 2008
                  • 1304
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  arkady, coś kombinujesz,nie bardzo rozumiem,po co chcesz sprawdzać jaka jest prędkość na różnych biegach,przecież z tego nie dowiesz się czy ślizga ci się sprzęgło :?
                  Tak jak napisałem już wcześniej,jeźdź ze stałą prędkością np. 2500-3000 obrotów i wciśnij pedał gazu do końca zobaczysz czy wzrasta prędkość czy obroty.
                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                  jak pomogłem to daj punkcik
                  sprzęgło od G 60

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    Jakby sprzeglo sie slizgalo caly czas to uwierz, zaraz bys poczul swad palonej tarczy
                    Sprzeglo lapie uslizg i pozniej "chwyta". Ja predkosci nie podam bo mam inny samochod.

                    Predkosci jazdy nie maja wiele wspolnego z tym czy sie slizga sprzeglo czy nie. Najlatwiej o uslizg na wyzszych biegach (5, 4ty) i tam gdzie auto ma najwieksza sile napedowa czyli w okolicach momentu maks. Jadac na 4tym biegu przy ok 1600obr/min wcisniesz gaz do deski i poczekasz chwile to bedziesz wiedzial czy sie slizga czy nie.
                    Choc nie polecam takiej jazdy bo to szybka droga do calkowitego udupienia sprzegla (tymbardziej dwumas dostaje).
                    Jak u mnie padalo sprzeglo to na 5tym biegu przy 2,2tys obr/min moglem muskac gaz a i tak lapalo uslizg. Po zdjeciu sprzegla tarcza byla jeszcze dobra ale poddal sie docisk (270kkm)
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • arkady
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 136
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Tak mi się właśnie wydaj, że obroty coś za szybko idą do góry w stosunku do wskazówki prędkościomierza (choć mogę się mylić). Chociaż z drugiej strony zaobserwowałem, że na 4 biegu wskazówki obrotomierza i predkościomierza idą "równo"
                      Po prostu wydaje mi się, że po zakupie (czerwiec 2010r) jakoś lepiej sie zbierał(a).

                      Komentarz

                      • sebu
                        L&K
                        • 2008
                        • 1304
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        Rozumiem,że filtry wszystkie wymieniłeś po zakupie auta
                        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                        jak pomogłem to daj punkcik
                        sprzęgło od G 60

                        Komentarz

                        • arkady
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 136
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Tak, wymieniłem wszystkie filtry, ale mam już najechane 15tyś. więc po niedzieli jadę na wymianę oliwki i filtrów.
                          Myślisz, że może mieć to wpływ na jej żwawość :?: Chociaż ostatnio zaczęła mi także podszarpywać w granicach 2000 obr. więc może... ???????????

                          Komentarz

                          • sebu
                            L&K
                            • 2008
                            • 1304
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez arkady
                            ale mam już najechane 15tyś.
                            rok temu miałem problem z osiągnięciem wyższych prędkości( problem miałem przy niskich temperaturach),a na filtrze przejechane miałem też 15tyś.Po wymianie wszystko było ok. Różnych przyczyn szukałem,a lekarstwem okazała prosta wymiana filtra
                            Nie twierdze,że pomoże,ale na pewno nie zaszkodzi
                            Teraz wymieniam filtr paliwa co 10tyś.
                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                            jak pomogłem to daj punkcik
                            sprzęgło od G 60

                            Komentarz

                            • arkady
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 136
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Po cichu trochę na to licze. Po niedzieli czeka mnie chwila prawdy...może się uda.

                              Komentarz

                              • sebu
                                L&K
                                • 2008
                                • 1304
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                Wymieniaj jak najszybciej i napisz,czy jest coś lepiej.
                                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                jak pomogłem to daj punkcik
                                sprzęgło od G 60

                                Komentarz

                                • tomus7
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1896
                                  • Peugeot

                                  #17
                                  Zamieszczone przez arkady
                                  Sorry Tomus7, ale nie możesz mieć 115,120 km/h przy 3000 obr. na każdym biegu.
                                  Przecież przy 3000 obr. będzie inna prędkość na 2, a inna na 3 i 4 biegu.
                                  Chodzi mi tylko o to, czy u mnie są prawidłowe wskazania... obroty-prędkość.
                                  Może napiszcie jaką macie prędkość na poszczególnych biegach przy 3000 obr.
                                  Miałem na myśli 5 bieg ops:
                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                  Komentarz

                                  • sebu
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1304
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Tomus7i jak wymieniłeś już,jest jakaś różnica.
                                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                    jak pomogłem to daj punkcik
                                    sprzęgło od G 60

                                    Komentarz

                                    • arkady
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 136
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Tak, dzisiaj wymieniłem oliwkę i wszystkie filtry, a że godzina była późna a z warsztatu do garażu mam 500m więc nie miałem jak sprawdzić czy jest jakaś różnica.
                                      Chociaż porównując, to co napisał Tomus7, że ma On na 5 biegu 115,120 km/h to u mnie jest tak samo. Więc wychodzi na to, że wsio ok. Ale z kolei takie objawy jak drganie-podszarpywanie przy ruszaniu, czy wibracje sprzęgła przy zmianie biegu np. 2 na 3 wskazuje na sprzęgło.
                                      Chociaż z drugiej strony, dzisiaj przy wymianie oliwki wyszło, że mam do wymiany poduszkę pod skrzynią i prawdopodobnie tę srodkową. Więc... może to one ( lub któraś z nich) odpowiada za w/w objawy.
                                      Uff...nazbierało sie tego, ale cóż, najprościej będzie wymienic poduszki i będzie jasność. Może się uda, zawsze to taniej niż wyniana sprzęgła.

                                      Komentarz

                                      • tomus7
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1896
                                        • Peugeot

                                        #20
                                        sebu, to nie ja tylko arkady, :szeroki_usmiech
                                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                        Komentarz

                                        • sebu
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1304
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          tomus7, czepiasz się ops: :wink: sorry
                                          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                          jak pomogłem to daj punkcik
                                          sprzęgło od G 60

                                          Komentarz

                                          • arkady
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 136
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            No to już wyjaśnione, kto co wymienia :lol:
                                            Po wymianie oliwki i filtrów wszystko bez zmian, tzn. podszarpuje przy ruszaniu, sprzęgło drży przy zmianie biegow (jak pisałem wczesniej). Jutro na pierwszy ogień idzie wymiana poduszek :roll:

                                            [ Dodano: Pią 11 Lut, 11 21:59 ]
                                            No i już po wymianie poduszek. Auto przestało drżeć przy ruszaniu i 1 bieg już nie haczy. Zostało tylko stukanie podczas jazdy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Liczyłem na to, że któraś z poduszek mogła za to odpowiadać, ale to by była już rozpusta. Prawdopodobnie jest to, któryś z przegubów wewnętrznych lub dwumasa daje już znać o sobie.
                                            Na dzień dzisiejszy zostawiam to tak jak jest i...czas pokaże.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...